برنامه امتحانات نهایی دی ماه 96 دانش آموزان ابلاغ شد.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش: برنامه امتحانات نهایی دی ماه 96 دانش آموزان سال سوم متوسطه و پیش دانشگاهی به استان های سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عبدالرسول عمادی در خصوص برنامه امتحانات نهایی گفت: این برنامه ها مخصوص دانش آموزان سال سوم متوسطه رشته های نظری شیوه سالی – واحدی (روزانه) و نیم سالی واحدی (بزرگسالان و داوطلبان آزاد) است.

وی تاکید کرد: مدیران تمامی مدارس پس از دریافت این ابلاغ نامه موظف هستند عین برنامه امتحانی را در محل مناسب نصب کنند و علاوه بر آن، تاریخ و زمان برگزاری امتحانات هر رشته را به اطلاع دانش آموزان و داوطلبان برسانند.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

دانشگاه علمی کاربردی شرایط تحصیل برای شاغلین را به شکل مناسبی فراهم نموده و امروزه بیشترمتقاضیان دانشگاه علمی کاربردی را شاغلین تشکیل می دهند. این دانشگاه دو بار در سال اقدام به پذیرش بدون کنکور دانشجو می نماید که این پذیرش در مقاطع کاردانی و کارشناسی می باشد، لازم به ذکر است که دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کارشناسی ارشد تنها یک بار اقدام به پذیرش دانشجو نموده است و از 3سال پیش تا کنون در این مقطع پذیرش بدون کنکور نداشته است و پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد صرفا از طریق کنکور است. این دانشگاه دارای 31 واحد استانی و حدود 1000 مرکز آموزشی می باشد. تحصیل در علمی کاربردی دارای شهریه می باشد. برای اطلاع از شهریه علمی کاربردی کلیک کنید.  توصیه می کنیم که گزینه های دیگری که برای ادامه تحصیل دارید مانند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور را نیز  بررسی کنید.

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 97

همانطور که توضیح داده شد ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی انجام می شود که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.

ثبت نام مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی 97

امکان تحصیل در مقطع کاردانی یا فوق دیپلم برای افرادی که دارای مدرک دیپلم ریاضی، تجربی، انسانی، فنی و حرفه ای و کارو دانش می باشد، فراهم است. یکی از نقاط قوت این مقطه کاردانی دانشگاه این است که هیچ محدودیتی برای تغییر رشته وجود ندارد و درصورتی که مدرک تحصیلی دیپلم داوطلب، هیچ ارتباطی با رشته دانشگاهی که انتخاب نموده است، نداشته باشد، هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت و صرفا داشتن مدرک دیپلم برای انتخاب هر رشته ای در مقطع کاردانی دانشگاه علمی کابردی، کافی می باشد. و نکته دیگری که وجود دارد این است که داوطلبان ملزم به داشتن مدرک پیش دانشگاهی نیز نمی باشند. داوطلبان می توانند بدون کنکور وارد دانشگاه شوند و بعد از طی نمودن 4الی 5 ترم موفق به کسب مدرک کاردانی شوند.

ثبت نام مقطع کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی 97

امکان تحصیل بدون کنکور در مقطع کارشناسی (کاردانی به کارشناسی یا کارشناسی ناپیوسته) دردانشگاه علمی کاربردی وجود دارد. توجه داشته باشید که این دانشگاه در مقطع کارشناسی پیوسته پذیرش دانشجو ندارد یعنی شما نمی توانید با داشتن مدرک دیپلم و با تحصیل در 4سال متوالی مدرک کارشناسی دریافت کنید و حتما باید مدرک فوق دیپلم داشته باشید. در این مقطع نیز نیازی نیست که مدرک فوق دیپلم داوطلب، مرتبط با رشته انتخابی در مقطع کارشناسی باشد. و بعد از حدود 4الی 5ترم موفق به کسب مدرک کارشناسی خواهید شد. هزینه تحصیل در این مقطع حدودا 700 الی 900 هزار تومان می باشد که نسبت به دانشگاه آزاد مبلغ شهریه آن پایین تر است.

زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 97

زمان ثبت نام دانشگاه علمی و کاربردی برای دو ورودی مهر ماه و بهمن ماه می باشد:

  • زمان ثبت نام ورودی مهر ماه دانشگاه علمی کاربردی در نیمه اول مرداد ماه 97 خواهد بود.
  • زمان ثبت نام ورودی بهمن ماه دانشگاه علمی و کاربردی در در نیمه اول بهمن می باشد.

در حال حاضر زمان و ساعت دقیق شروع ثبت نام مشخص نیست، داوطلبان گرامی می توانند جهت اطلاع از زمان دقیق ثبت نام و همچنین انجام ثبت نام در دانشگاه علمی و کاربردی با کارشناسان صدای مشاوران تماس حاصل فرمایند.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 97

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی به صورت اینترنتی و الکترونیکی می باشد. توجه داشته باشید که حتما در ورود اطلاعات خود دقت نمایید که اطلاعات به صورت اشتباه وارد نگردد چون ورود اطلاعات اشتباه حتی غیر عمد تقلب و تخلف محسوب می شود و امکان تحصیل در این دانشگاه را از دست خواهید داد. اگر معدلتان هنوز قطعی نشده معدل بالاتر و حدودی وارد نکنید حتما برای ورود و ثبت اطلاعات خود با کارشناسان صدای مشاوران تماس حاصل نمایید. توصیه می کنیم قبل از اقدام به ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی حتما از شرایط ثبت نام که در دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 97 به صورت کامل توضیح داده شده است باخبر شوید. چرا که نحوه انجامانتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی بسیار در شانس قبولی شما تاثیر گذار است.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کاردانی 97

  • دارا بودن شرایط عمومی تحصیل در نظام آموزش عالی
  • دارا بودن دیپلم کامل متوسطه در رشته های ریاضی، تجربی، انسانی، فنی حرفه ای و کاردانش
  • افراد دارای دبپلم متوسطه رشته های ریاضی، تجربی، انسانی نیازی به گذراندن دوره پیش دانشگاهی ندارند.

 

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

  • ثبت نام برای ترم مهر آخر تیر ماه اوایل مرداد ماه
  • ثبت نام برای ترم بهمن آخر آذر ماه و اوایل دی ماه

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کارشناسی 97

داوطلبان متقاضی ثبت نام که دارای شرایط عمومی و اختصاصی می باشند، امکان ثبت نام خواهند داشت. گزینش دانشجو در این مقطع به دو صورت متمرکز و نیمه متمرکز انجام می شود.

گزینش دانشجو به روش متمرکز:
در کدرشته محل هایی که پذیرش به روش متمرکز است با توجه به امتیاز کل داوطلبان، اولویت های انتخابی و ظرفیت اختصاص داده شده به هر سهمیه، فهرست پذیرفته‌شدگان نهایی مشخص می شود.
گزینش دانشجو به روش نیمه‌متمرکز:
در کدرشته محل هایی که با مصاحبه یا آزمون عملی انجام می شود، گزینش نهایی داوطلبان به صورت نیه متمرکز برمبنای امتیاز کل و از بین معرفی شدگان چند برابر ظرفیت بعد از مصاحبه یا آزمون عملی و با توجه به صلاحیت عمومی انجام می شود.

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه علمی و کاربردی

می توانید جهت اطلاع از مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی کلیک کنید

منبع : ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی


  • ۹۶/۱۱/۲۶
  • آشنا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی